Reizen in Ecuador - Reisverslag uit Baños, Ecuador van Gert - WaarBenJij.nu Reizen in Ecuador - Reisverslag uit Baños, Ecuador van Gert - WaarBenJij.nu

Reizen in Ecuador

Door: Gert

Blijf op de hoogte en volg Gert

01 Augustus 2009 | Ecuador, Baños

Hoi beste lezer,

Sinds een week reizen we met z´n drieën in Ecuador. Vorige week zaterdag zijn Bertil en ik na een busreis van ruim 8 uur vanuit Noord-Peru naar Loja gereisd en een dag later kwam Elly daar, enigszins geradbraakt na 30 uur reizen, ook aan maar dan vanuit de lucht.

Loja bleek geen al te spectaculaire plek en daarom zijn we vrij snel doorgereisd naar Vilcabamba. De hoofdstraat heet daar Eternal Juvendad (eeuwige jeugd) en volgens de legende worden mensen dar gemiddeld 100 jaar. Dat trekt een bijzonder publiek. Met name voor de altijd populaire wedstrijd ´wie lijkt het meest op Jezus´ gaan zich veel deelnemers inschrijven. Vooral overjarige Amerikaanse hippies geef ik een redelijke kans.

Bertil en Elly hebben daar twee uur paard gereden. Bertil vond het geweldig en Elly gaat naar eigen zeggen nooit weer. Ik heb toen een wandeling gemaakt van een uur of vier. We zaten daar in een prachtig onderkomen compleet met pooltafel, tafeltennis en een groot schaakbord. Dat laatste was tegen Bertil geen succes. Inmiddels sta ik 9,5 tegen 4,5 achter.

Na Vilcabamba hebben we 6 uur in de bus gezeten naar Cuenca. Dat is een mooie grote stad met fraaie pleinen en kerken. We maakten in een dubbeldekker een stadsrondrit en ik kocht een mooie witte Panama-hoed. Volgens Elly begin ik steeds meer op Plasterk te lijken.

Gisteren hebben we weer ruim 8 uur in de bus gezeten naar Banos. Die bussen zijn hier geen overslaand succes. In Peru waren bussen erg luxe. Dat kun je hier niet zeggen. Na een uur voel je het in de rug, na twee uur in de knieën en na drie uur wil je er alleen maar uit. Redelijk gammel kwamen we in Banos aan.

Vanochtend bleek dat het fototoestel van zowel Elly als Bertil gejat was. Dat is kennelijk gebeurd toen wij gisteren gingen eten. Ik had gelukkig mijn toestel bij me en daar staan met afstand de meeste foto´s op. Maar het blijft balen. Uit een andere kamer waren ´s nachts terwijl er mensen sliepen twee complete rugzakken gestolen dus we kwamen nog goed weg. Dat betekent wel dat ik nog steeds geen foto´s kan presenteren. Gelukkig is Milly aan het fotoshoppen geweest en ik ga straks proberen om haar foto´s op de site te zetten. Dat is ook gelijk het begin van een prijsvraag: degene die de mooiste fotoshopfoto aan mij mailt ( gert-on-tour@hotmail.com ) wint de prijs. Naar keuze: gegrilde cavia (dat is hier een ware delicatesse) of een panfluit.

Vandaag hebben we verder de prachtige omgeving van Banos verkend. Eerst in een busje langs allerlei mooie watervallen en daarna heb ik met Bertil de stad nog onveilig gemaakt op een soort quad. straks gaan we nog naar de warme bronnen.

Opnieuw een hartelijke groet aan u allen! Ook van Elly en Bertil

Gert

  • 03 Augustus 2009 - 17:20

    Bert:

    Op zo'n paard zou ik het ook niet lang uithouden.
    Is het dragen van de rugzak op de buik een locale traditie of ingegeven door de pratijken van de vingervluggen onder ons?
    Is wel weer duidelijk: jullie maken wel weer boeiende en speciale situaties mee. De foto's zien we later wel onder het genot van....
    groetjes,
    Bert en Marian

  • 04 Augustus 2009 - 11:49

    Chris:

    Cavia is echt een aanrader, suikerriet is ook wel lekker en Cuenca vonden wij ook erg mooi. Heb je de hoed bij de "fabriek"gekocht?
    In Banos zijn wij nog bij een soort sauna geweest, wie weet wel bij de bronnen waar jullie naar toe gaan.
    Ben benieuwd naar de volgende bestemming, amigo!

    Groeten aan de family en veel plezier.Groeten Chris

  • 07 Augustus 2009 - 12:04

    Carolien:

    Hola!
    Fotoshoppen kan ik niet, misschien Emma, paardrijden heb ik ook van mijn lijstje 'things to do in live' kunnen schrappen na Kirgizie, Elly: dapper hoor! Ben erg benieuwd naar de Galapagos avonturen straks
    Veel plezier nog daar X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Baños

Gert

Reizen als grote hobby. De bucket list met plaatsen die ik wil bezoeken wordt maar niet kleiner. Op deze site een overzicht van een aantal reizen van de afgelopen jaren.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 43884

Voorgaande reizen:

07 Oktober 2017 - 04 November 2017

Myanmar 2017

22 April 2016 - 30 Mei 2016

Oman en India 2016

21 Februari 2015 - 07 Maart 2015

Twee weken Sri Lanka

28 Juli 2014 - 14 Augustus 2014

Japan per trein

13 Juli 2010 - 11 Augustus 2010

Met de trein naar Shanghai

11 Juli 2009 - 20 Augustus 2009

Peru y Ecuador

29 April 2006 - 05 Augustus 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: