Fototoestel gejat in een verder mooie week - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Gert - WaarBenJij.nu Fototoestel gejat in een verder mooie week - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Gert - WaarBenJij.nu

Fototoestel gejat in een verder mooie week

Door: Gert

Blijf op de hoogte en volg Gert

08 Augustus 2009 | Ecuador, Quito

Dag beste lezer,

Afgelopen donderdag was een echte k..-dag. In de bus van Latacunga naar Quito is mijn fototoestel inclusief telelens gejat. Het vervelendste was dat op het geheugenkaartje vrijwel alle gemaakte foto´s stonden. Ik had, achteraf stom genoeg, geen kopiën gemaakt. Ik heb er nog steeds ongelofelijk de pest over in.

Verder hebben we de afgelopen week een hoop mooie dingen gedaan. Ik was gebleven in Baños. Daar hebben we op onze laatste avond cuy gegeten, bij ons beter bekend als cavia; de smaak was niet heel bijzonder: een soort taaie kip.

Na Baños zijn we naar Chugchilan gegaan, een dorpje op 3200 meter hoogte in een letterlijk adembenemend Andes-decor. De tocht erheen was weer memorabel, 4 uur lang in een ongelofelijk gammele bus over goeddeels onverharde wegen.

Bertil en ik hebben daar een paardrijtocht van 5 uur gemaakt in de omgeving. Ter boetedoening voor onze cavia-ervaring hebben we in Chugchilan twee dagen in een ecolodge vegetarisch gegeten. Een prachtlodge, www.blacksheepinn.com .

We zijn vervolgens met privé-transport teruggegaan naar Latacunga. Onderweg stopten we bij het mooiste kratermeer dat ik ooit heb gezien, het Quilotoa-meer. Een prachtige kraterrand met azuurblauw water op 4000 meter hoogte.

Vanuit Latacunga hebben we een dagtocht gemaakt naar de Cotópaxi-vulkaan, de hoogste werkende vulkaan ter wereld 5850 meter hoog. We werden met een terreinauto naar 4500 meter gebracht en klommen vervolgens naar 4800 meter hoogte. Die stijging van 300 meter op deze hoogte gaat je niet in de koude kleren zitten. Bertil en ik kregen er in elk geval last van, Elly bleef monter doorlopen. Naast het fantastische berglandschap was het heel bijzonder om op deze hoogte de zeldzame Andes-wolf te zien. Mooie foto´s van gemaakt maar ja.

Na het jatten van het fototoestel hebben we voor Bertil een nieuw toestel gekocht dat ook goed dienst kan doen bij de Galapagos-eilanden. Daar vliegen we morgen heen. We hebben er veel zin in.

In Quito bezoeken we vandaag de oude stad. Gisteren zijn we naar de evenaar-monumenten ten Noorden van Quito geweest. Allebei niet heel bijzonder.

We melden ons volgende week weer met onze Galapagos-ervaringen.

Hartelijke groet ook weer namens Bertil en Elly,

Gert

• 08 Augustus 2009 - 18:24

Joke:

Hallo luitjes,
    Echt lullig van je fototoestel! Maar probeer het maar te vergeten en te genieten van Galapagos.

Veel plezier verder!

Groetjes

• 09 Augustus 2009 - 15:23

Marian En Bert:

leuke verhalen, jammer van die foto`s, nu moet ik jullie op je woord geloven! veel plezier

• 10 Augustus 2009 - 07:42

Martin:

Ha GEB,
    Wij zijn weer terug in NL en volgen jullie verslagen vanuit Utrecht.
    = Dank voor ook de updates via SMS overigens =

Goede verhalen! Beeldend, ik stel me er de foto's bij voor.
    Benieuwd naar verhalen met geluid, vooral ook van de Galapagos.
    Geniet!
    groeten
    MMJJ

• 10 Augustus 2009 - 08:59

Chris:

Wat bbalen van dat toestel maar nog meer van de fotos, sukkel!
    Alweer mooie verhalen, en de Andes is echt adembenemnend.
    Galapagos wordt fantastisch, kan niet missen, snorkelen ook vooral!

groeten Chris

• 10 Augustus 2009 - 12:01

Milly:

dan zeg je niet "wat vervelend"

Veel plezier op de Galapagos-eilanden!

• 10 Augustus 2009 - 16:15

Willem:

Hoi Luitjes,

Balen van het fototoestel, maar reken maar zo dat de dief ook moet dealen met de slechte foto's.
    Het is mooi jullie te kunnen volgen. Ik denk dat Equador toch wel een land is van het bezoeken waard. Misschien over een jaartje dat ik dan de foto's kan maken die jullie gemist hebben. Maak maar een verlanglijstje. Heel veel plezier en moois op de Galapagos.
    Liefs Alma en Willem