De Sahara in Zuid-Amerika - Reisverslag uit Huacachina, Peru van Gert - WaarBenJij.nu De Sahara in Zuid-Amerika - Reisverslag uit Huacachina, Peru van Gert - WaarBenJij.nu

De Sahara in Zuid-Amerika

Door: Gert

Blijf op de hoogte en volg Gert

14 Juli 2009 | Peru, Huacachina

Beste lezer,

Dit bericht schrijf ik vanuit Huacachina, een prachtige oase in de Peruviaanse woestijn. Het voldoet aan alle vooroordelen van een woestijn. Zandduinen tot 150 meter hoog, een oase met palmbomen en een meertje en daaromheen allerlei voorzieningen voor toeristen. En da ook nog een boel mooie vogels.

We zijn net terug van een buggy-toer door de zandduinen. Met ware doodsverachting scheurt de kar over de heuvels. Je zit vast ingesnoerd en de carrosserie heeft een mooie kooi maar het gaat wel verschrikkelijk hard. Een soort achtbaan zonder loopings. Er werd enkele malen gestopt om te sandboarden. Op afgekeurde snowboards de zandduinen af. Naar keuze staand of. voorover liggend of zitend. Wij hebben ons beperkt tot de laatste opties.

We zijn hier gisteren aangekomen. Lekker rustig aangedaan. Dat was wel nodig ook na een doorwaakte nacht in het vliegtuig van Madrid naar Lima. We kwamen om 6 uur ´s ochtends aan en werden al snel naar het tevoren besproken hostel vervoerd. Daarna toch nog uitgebreid de enorme stad (8 miljoen inwoners) ingeweest. Geen al te spectaculaire dingen gedaan maar wel mooie kerken en kloosters gezien en in een prachtige winkel- en uitgaanscentrum aan de Pacific de Starbucks aan wat Nueva Soles, de munteenheid hier, geholpen.

Het bevalt dus weer prima. Ook Bertil heeft het zeer naar zijn zin. Ik ga ook nog proberen wat foto´s te uploaden. Weet niet of dat hier lukt.

We groeten u allen!

Gert

• 15 Juli 2009 - 08:42

Jan, Els En Ditmar:

Wow, Klinkt helemaal super. Zo te lezen lijkt het ook op de Sand Dunes in Amerika. Ook zo'n waanzinnige plek. Wij bereiden ons in alle rust voor op onze vakantie volgende week zaterdag, groetjes
    Jan Els en Ditmar

• 15 Juli 2009 - 18:26

Marian Groningen:

lieve allemaal,
    jullie brengen me op een idee dat oude snowbord van lennart. lekker in de zanderige bouwput van de school hiernaast.is toch niemand iedereen is op vakantie. Maar serieus erg leuk wat jullie weer doen geniet en pas op elkaar liefs bert en marian

• 16 Juli 2009 - 08:57

Joke: