Hoog in de bergen - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Gert - WaarBenJij.nu Hoog in de bergen - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Gert - WaarBenJij.nu

Hoog in de bergen

Door: Gert

Blijf op de hoogte en volg Gert

20 Juli 2009 | Peru, Cuzco

Hoi beste lezers,

Sinds mijn vorige berichtje hebben we weer een hoop gezien. Eerst even en mededeling over foto´s: die zullen voorlopig nog niet verschijnen omdat de bestanden op mijn toestel te groot zijn om op waarbenjij.nu te plaatsen.

Na het vorige bericht zijn we afgereisd naar Nazca. Een prettig stadje maar met één grote attractie: de Nazca-lines. Midden in de steenwoestijn rond Nazca zijn lijnen, geometrische figuren en afbeeldingen van een aap, een kolibri, een condor en nog een stuk of 20 dieren in de woestijn gemaakt. Die figuren zijn zeker 1500 jaar oud en pas herontdekt toen er overheen gevlogen kon worden. Dat is ook precies wat wij gedaan hebben. In een klein vliegtuigje voor 5 personen en de piloot. Omdat ioedereen goed uitzicht moest hebben op de figuren was het een heel gedraai en gekeer in de lucht. Toen we weer op de grond stonden wankelden we behoorlijk.

Na Nazca ging de reis per luxe nachtbus naar Cuzco, de Inca-hoofdstad. Die luxe bus mocht ook wel want de reis duurde 14,5 uur. In Cuzco hebben we de laatste paar dagen al heel wat gezien. Dat gaat in een gezapig tempo omdat Cuzco op 3350 meter hoog ligt. Dat merk je wel als je een heuveltje opklimt. Overigens hebben we van de gevreesde hoogteziekte weinig last. De enige last die we ervan hebben zijn de bijverschijnselen van de preventieve pilletjes.

Vandaag zijn we met een oude gammele bus naar Pisac geweest. Normale mensen doen dat met een tour in een luxe minubus maar wij gingen uiteraard in de local bus. Ik kan u melden dat niet iedereen zich dagelijks wast. Vooral de twee vrouwen die zivh naast ons propten hadden weliswaar prachtig gekleurde kleren en doeken aan maar daar waren ze de laatste twee weken kennelijk niet uitgeweest. De markt in Pisac was geweldig. Allerlei letterlijk kleurrijke figuren liepen daar rond. Wel zijn er erg veel toeristen (heb vrees ik geen reden om daarover te klagen) waardoor het aanbod op de markt erg toeristisch is geworden. Daarna zijn we nog naar de Inca-ruïnes van Pisac geweest. Was ook erg indrukwekkend.

We vermaken ons met z´n tweeën ook goed. Soms zijn de interesses wat verschillend (zoonlief gaat graag shoppen, maar dat lossen we steeds goed op). Bertil heeft overigens ook een eigen site: bertilontour.waarbenjij.nu .

Hartelijke groet uit een koud Cuzco!

Gert

• 23 Juli 2009 - 17:57

Bertil:

hoi Gert
    vind je het niet nodig om te vertellen dat ik met schaken voor sta met 5-1, je zou het niet zeggen maar ik leef wel met je mee. Wel wil ik nog even melden dat het heel leuk is om met jou te reizen