Warm en druk in India - Reisverslag uit Kochi, India van Gert - WaarBenJij.nu Warm en druk in India - Reisverslag uit Kochi, India van Gert - WaarBenJij.nu

Warm en druk in India

Door: Gert

Blijf op de hoogte en volg Gert

04 Mei 2016 | India, Kochi

Beste volgers,

Afgelopen vrijdag ben ik in India aangekomen. De vlucht uit Oman had daarbij nog wel wat voeten in de aarde. Doordat er halverwege een passagier onwel werd moesten we een extra stop maken in Goa. Gelukkig kon de passagier uiteindelijk lopend het vliegtuig verlaten.

Op het vliegveld van Chennai nam ik een taxi naar Mamallaprum een dorp 60 kilometer ten Zuiden van Chennai. Die rit gaf al gelijk een mooi inkijkje in India. Ongelofelijk druk, allerlei verkeer dat zich aan geen regel lijkt te houden, waar twee banen zijn rijden vrolijk acht voertuigen naast elkaar en de toeter is ieders beste vriend. De heilige koeien lopen daar ook al herkauwend tussendoor.

De volgende dag heb ik in Mamallapuram diverse in de rotsen uitgehouwen tempels bezocht. Staat terecht op de werelderfgoedlijst. Mamallapuram is een plek waar veel backpackers komen ( volgens de Lonely Planet ligt het in het Kingdom of Backpakistan). Maar het is compleet off season en er zijn erg weinig westerlingen.

Zondag heb ik mijn eerste memorabele busreis gemaakt.In 8 uur tijd met 3 verschillende bussen naar Thanjavur. Kosten bedroegen totaal 3 euro. De kwaliteit van de bussen was niet fameus; ik heb twee soorten weten te ontdekken: een type dat de APK in 1973 niet zou hebben overleefd en een type dat in 1980 door de mand zou zijn gevallen in Nederland. Maar ach met voldoende tijd en weinig smetvrees is het allemaal goed te doen. Maandag ben ik in 4 uur doorgereisd naar Madurai.

Ik heb in Thanjavur en Madurai fantastische tempels bezocht. In beide steden enorme complexen, totaal verschillend maar heel levendig. Zie ook de foto's. In beide gevallen was il al voor 7 uur op pad. Tot een uur of 11 en na 4 uur is het in de hitte nog wel enigszins te doen, maar midden op de middag is het 40 graden. Dat betekent 5 liter water per dag drinken en heel veel zweten.

Gisterenavond ben ik op de nachtbus naar Kochi gestapt. Dat was ook wel weer een bijzondere ervaring. 36 slaapplaatsen en geen stoelen, je kom dus alleen maar liggen. Maar tot mijn verrassing heb ik tot we er vanochtend om 5 uur uitgekieperd werden nog aardig geslapen.

Zoals ik al eerder meldde is het door de hitte compleet off season. Dat betekent dat ik nauwelijks iemand spreek. Nu kan ik prima tegen alleen zijn maar het is wel heel rustig zo. Een ander nadeel is dat ik morgen meewilde met een toer door de binnenwateren, maar er geen andere belangstellenden zijn waardoor die toer niet doorgaat.

Hartelijke groet,

Gert



  • 08 Mei 2016 - 14:53

    Bettie:

    Nou moe, heb je daar niemand om mee te praten en dan reageert er hier ook niemand....
    Het is nu prachtig weer in Nederland en lang Hemelvaartweekend, dat zal de oorzaak zijn. Over een paar uur weten we of Ajax kampioen is, is er een livestream in India?
    Je foto's zijn mooi zeg, lijkt me een prachtig land. Het is even zoeken naar een nieuwe balans begrijp ik uit je verhaal, maar dat komt vast goed. Hartelijke broet van Bettie!

  • 08 Mei 2016 - 17:06

    Gerard Veth:

    Heerlijk om in van die oude bussen te rijden. Al dat moderne gedoe is nergens goed voor. Zo leer je het land goed kennen. Om jaloers op te worden. Gelukkig is PSV alsnog kampioen geworden. Heb je thuis ook weer een nieuwe uitdaging.

  • 10 Mei 2016 - 16:56

    Klaartje:

    We lezen met plezier! Goede voortzetting!

  • 12 Mei 2016 - 14:07

    Bert En Marian:

    Lekker rustig gert, geen gezeur aan je kop. Jammer dat je ook geen goed gesprek kunt voeren. Leuk je Verslagen te lezen. We genieten van Lynn dag in de zon!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gert

Reizen als grote hobby. De bucket list met plaatsen die ik wil bezoeken wordt maar niet kleiner. Op deze site een overzicht van een aantal reizen van de afgelopen jaren.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 331
Totaal aantal bezoekers 43910

Voorgaande reizen:

07 Oktober 2017 - 04 November 2017

Myanmar 2017

22 April 2016 - 30 Mei 2016

Oman en India 2016

21 Februari 2015 - 07 Maart 2015

Twee weken Sri Lanka

28 Juli 2014 - 14 Augustus 2014

Japan per trein

13 Juli 2010 - 11 Augustus 2010

Met de trein naar Shanghai

11 Juli 2009 - 20 Augustus 2009

Peru y Ecuador

29 April 2006 - 05 Augustus 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: