Rondreis door Noord-Thailand - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Gert - WaarBenJij.nu Rondreis door Noord-Thailand - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Gert - WaarBenJij.nu

Rondreis door Noord-Thailand

Door: Gert

Blijf op de hoogte en volg Gert

31 Mei 2006 | Thailand, Chiang Rai

Hoi allemaal,

De afgelopen dagen heb ik veel gereisd en ik zit nu in Chiang Rai, een tamelijk slaperig stadje dat als uitvalsbasis dient voor trekkings in de heuvels. Tenminste dat zou moeten maar omdat het totaal off-season is valt het nog niet mee om iets te regelen.

Na mijn vorige bericht had ik mij ingeschreven op een ééndaagse 'elephant-safari'. Dat leek meer op een reis van de bejaardensoos naar de Betuwe. Begon nog wel aardig met een olifantenshow en een rit op een stoel op de rug van een olifant. Daarna gingen we raften (dat wil zeggen op een vlot in een sloom tempo een rivier af) en ossenkarrijden (dat stelde helemaal niets voor). Hoogtepunt van de dag was een bezoek aan de vlindertuin. Daar waren minder vlinders dan je hier in een gemiddelde tuin ziet.

Vervolgens ben ik naar Pai gereisd. Dat is een plaats waar nogal wat Westerlingen lange tijd verblijven en dat leidt tot allerlei would-be hippies die meedoen aan een Jesus-look-a-like-contest. Compleet met baarden, teenslippers en niet te schone kleding. In leeftijd variërend van 18 tot 78. Wel een mooie plek om je zonden te overdenken op de veranda van een bungalow in een prachtige tuin, onder het getsjilp van vogels en insecten. Ook leuk om in de omgeving tussen de fruitbomen (bananen, durians, papaya) etcetera te fietsen.

Gisteren 8 uur in de bus gezeten van Pai naar Mae Sai aan de grens met Myanmar. Zo'n busreis is prima. Bussen zijn hier niet al te gammel en tijd genoeg voor een hapje en een drankje onderweg. Vanochtend een paar uur de grens met Myanmar overgestoken. Me met een gemotoriseerde driewieler langs enkele bezienswaardigheden laten rijden en met vele stempels in het paspoort het land weer verlaten. Zou graag in Myanmar reizen maar de politieke situatie staat dat niet toe vind ik. Van die 10 euro die ik er heb uitgegeven is het militaire regime niet vet geworden.

Daarna doorgereisd naar Chiang Rai waar ik morgen dus probeer een tweedaagse trek te maken. Als dat niet lukt reis is morgen al door naar Laos. Mijn volgende bericht zal dus uit Laos komen.

Groetjes

Gert

• 31 Mei 2006 - 09:19

Milly:

Inmiddels reis je sneller dan ik tijd heb om het te lezen. Het blijft overigens heel leuk om je zo te volgen. Ik hoor je helemaal niet over de monniken?

• 31 Mei 2006 - 09:56

Gerard Mentz:

Leuk verslag weet ik waar ik aan toe ben volgend jaar als ik daar ook een kijkje wil ga nemen. :-)

• 31 Mei 2006 - 12:53

Annemarie:

Hallo Gert,
    in gedacht reis ik met je mee. Op verschillende plaatsen waar jij nu bent geweest ben ik 4 jaar geleden geweest. Ik ben een klein beetje jaloers. Gert geniet van deze heerlijke landen en tot horens.

• 01 Juni 2006 - 16:25

Hestia:

Hai Gert,

Leuk om te lezen hoe het je daar gaat. Thailand komt me uiteraard ook wel bekend voor. Ben benieuwd naar je volgende verhalen.