Bespiegelingen over alleen reizen - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Gert - WaarBenJij.nu Bespiegelingen over alleen reizen - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Gert - WaarBenJij.nu

Bespiegelingen over alleen reizen

Door: Gert

Blijf op de hoogte en volg Gert

09 Juli 2006 | Vietnam, Hanoi

Hoi allemaal,

Als het goed is zijn Elly en Bertil juist op dit moment vertrokken voor hun lange reis via Hongkong naar Hanoi. Morgen om een uur of tien plaatselijke tijd zijn ze hier op de luchthaven.

Ik ben vanmiddag in Hanoi aangekomen vanuit Bangkok. In Thailand heb ik de laatste dagen een tour gemaakt vanuit Kanchanaburi langs een mooi rijtje watervallen en langs de plekken waar gewerkt is aan de Burma-spoorlijn. Een van de beruchtste plekken was Hellfire-pass en daar kan ik me wel iets bij voorstellen: massieve rotspartijen die de krijgsgevangenen te lijf moesten met hamers en beitels.

Ik ben daarna nog drie dagen in Bangkok geweest. Daar heb ik me verbijsterd over de verschillen in ZO-Azie. Er zijn enorme shoppingcentres waar alles wat je maar kunt bedenken (en nog veel meer) voorradig is. Grootste attractie voor mij waren de foodstalls. Nu is La Place in V&D in Utrecht al niet al te beroerd maar daar is het zo groot als een voetbalveld en kun je alles wat je wilt eten voor een paar euro krijgen. Daarnaast nog wat tempels bezocht en enkele mooie parken.

Op het eerste gezicht bevalt Hanoi me veel beter dan Bangkok. Het is weer lekker ongeregeld met de duizenden brommers, de heerlijke geuren en iedereen die alles aan je wil verkopen en je alle mogelijke vervoer aanbiedt. Volgens mij zijn de mensen hier ook 10 cm. korter dan in de rst van ZO-Azie. Ik werd net op de night-market constant aangestaard en nagelopen. Twee van de moedigsten vroegen me hoe lang ik was.

Ik ben uiteraard blij dat Elly en Bertil morgen komen. Tegelijkertijd is alleen reizen me over het algemeen goed bevallen. Je hebt verrassende ontmoetingen die je zeker niet hebt als je als gezin reist. Zo heb ik net mijn eerste Vietnamese bier gedronken met een Schot die al 27 jaar in Manilla woont. Maar ook met andere toeristen heb je vaak leuke contacten. Met enkelen heb ik een paar dagen opgetrokken. Daarnaast heb ik ook vaak alleen gereisd en bijvoorbeeld vaak alleen gegeten. Ik merk dat ik geen 25 meer ben terwijl het grootste deel van de populatie die onderweg is wel rond die leeftijd is.

Opnieuw de hartelijke groeten van

Gert

  • 10 Juli 2006 - 07:08

    Annemarie:

    ik geniet elke keer weer van je reis verhalen, wat kan jij heerlijk vertellen.
    Geniet maar verder van je vakantie. groetjes

  • 12 Juli 2006 - 21:41

    Debbie Kwanten:

    En nu zijn jullie weer allemaal bij elkaar! Het einde van je mooie solotour, Gert, maar ook in triovorm weet ik zeker dat jullie nog mooie dingen gaan mee maken, de komende weken. Blijf jullie volgen! (hoop dat Bertil weer helemaal opgeknapt is?)

  • 13 Juli 2006 - 13:26

    Betty:

    Hoi, na mijn vakantie jouw draad weer opgepakt. Heerlijk om te lezen. Fijn dat jullie de laatste weken weer samen de avonturen beleven. Groet!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hanoi

Gert

Reizen als grote hobby. De bucket list met plaatsen die ik wil bezoeken wordt maar niet kleiner. Op deze site een overzicht van een aantal reizen van de afgelopen jaren.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 43905

Voorgaande reizen:

07 Oktober 2017 - 04 November 2017

Myanmar 2017

22 April 2016 - 30 Mei 2016

Oman en India 2016

21 Februari 2015 - 07 Maart 2015

Twee weken Sri Lanka

28 Juli 2014 - 14 Augustus 2014

Japan per trein

13 Juli 2010 - 11 Augustus 2010

Met de trein naar Shanghai

11 Juli 2009 - 20 Augustus 2009

Peru y Ecuador

29 April 2006 - 05 Augustus 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: