Ma'a as-salamaa Oman, namaste India - Reisverslag uit Masqat, Oman van Gert - WaarBenJij.nu Ma'a as-salamaa Oman, namaste India - Reisverslag uit Masqat, Oman van Gert - WaarBenJij.nu

Ma'a as-salamaa Oman, namaste India

Door: Gert

Blijf op de hoogte en volg Gert

28 April 2016 | Oman, Masqat

Beste lezer,

En daar zit ik dan in mijn uppie op de hotelkamer in Muscat. Net Elly weggebracht naar het vliegveld. Morgenochtend ga ik alleen verder met het vliegtuig naar Chennai in India. Om met een gewaardeerde collega te spreken: wel spannend maar niet eng.

Oman is echt een geweldige bestemming die ik zonder meer kan aanbevelen. Het is een prachtig land met veel woestijnlandschap maar dan wel boeiend met hoge bergen, canyons, wadi's, oases, zandwoestijnen en steenwoestijnen. En dat afgewisseld met veel forten en boeiende steden. Een aantal jaren geleden waren we in Dubai, maar vergeleken met Oman is dat een megalomane betonkolos in een heel grote zandbak.

Dit land wordt in een razend tempo gemoderniseerd. Vandaag waren we in het Royal Opera House in Muscat, een fantastisch mooi gebouw in Oosterse stijl, pas het tweede operahuis in de Arabische wereld. En omdat Oman geen eigen operagezelschap of orkest heeft worden gezelschappen uit Europa ingevlogen. Op de landkaart die op het vliegveld werd verstrekt stonden nog maar enkele snelwegen, maar er zijn nu al veel zesbaanssnelwegen klaar en er wordt nog heel veel gebouwd. Waar die zesbaanswegen voor nodig zijn is een raadsel. Er rijdt ongeveer geen sterveling maar het schiet wel mooi op. Overigens staan er langs die snelweg dan wel weer bordjes waarop gewaarschuwd wordt voor overstekende dromedarissen of geiten en dat soort bordjes zie je langs de A12 weer niet.

Het nadeel voor een toerist van die snelle modernisering is dat Oman daarmee niet beantwoordt aan het 1001-nacht beeld. Dat beeld zie je alleen in enkele souks en markten. Voor de rest worden, dankzij de oliedolars, overal luxe woonwijken uit de grond gestampt.

Ik ga zo nog even wat foto's bijplaatsen. Die kun je als het goed is zien door op het menu links op foto's te drukken. Het is nog een hele toer om ze bij het juiste reisverslag te krijgen maar ik doe mijn best.

Mijn volgende bericht komt dus uit India!

Tot dan,

Groet
Gert

  • 28 April 2016 - 21:02

    Elly:

    Vanaf het vliegveld van Muscat kan ik dit verhaal beamen. En welke bordjes er langs de A12 staan, dat ga ik morgen zelf controleren.

  • 28 April 2016 - 23:01

    Martin:

    mooi relaas gert
    is idd uitnodigend. Oman klinkt goed.
    we zijn benieuwd naar life verhalen van elly over oman
    goede reis naar india

  • 01 Mei 2016 - 21:58

    Bettie:

    Mooi bericht en mooie foto's. De 1 mei manifestatie was geslaagd en Ajax ligt nog steeds aan kop, wat wil je nog meer?

    Groet Bettie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gert

Reizen als grote hobby. De bucket list met plaatsen die ik wil bezoeken wordt maar niet kleiner. Op deze site een overzicht van een aantal reizen van de afgelopen jaren.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 356
Totaal aantal bezoekers 43870

Voorgaande reizen:

07 Oktober 2017 - 04 November 2017

Myanmar 2017

22 April 2016 - 30 Mei 2016

Oman en India 2016

21 Februari 2015 - 07 Maart 2015

Twee weken Sri Lanka

28 Juli 2014 - 14 Augustus 2014

Japan per trein

13 Juli 2010 - 11 Augustus 2010

Met de trein naar Shanghai

11 Juli 2009 - 20 Augustus 2009

Peru y Ecuador

29 April 2006 - 05 Augustus 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: