Geen last van de floods - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Gert - WaarBenJij.nu Geen last van de floods - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Gert - WaarBenJij.nu

Geen last van de floods

Door: Gert

Blijf op de hoogte en volg Gert

26 Mei 2006 | Thailand, Chiang Mai

Hoi allemaal,

In het Noorden van Thailand schijnt van alles onder te lopen. Vooral in Sukothai-province waar ik net vandaan kom. Er zijn al vele tientallen mensen omgekomen dus echt lekker gaat het niet. Het enige dat ik er echter van gemerkt heb is een zeer snelstromende rivier waar het water maar net onder de kademuur bleef, in Sukothai. Daarnaast is de trein naar Chang Mai al dagen gestremd en dus moest ik op weg hierheen 6 uur in een hobbelende bus. Zelf heb ik nog weinig regen gehad. Elke dag een half uurtje of zo.

Ik ben na mijn vorig bericht naar Sukothai doorgereisd. Dat was wederom een voormalige hoofdstad van Siam en dus waren ook daar veel ruines van tempels, paleizen etc. Het was boeiender dan Ayuttaya, al heb ik de afgelopen dagen wel voldoende tempels gezien.

Ik zit nu in een wel erg toeristisch Chiang Mai in Noord-Thailand. Het barst hier van de reisbureaus, massagesalons (al dan niet red-light), internetcafe's, restaurants en wat niet al. Ook een geweldig grote night-market waar van alles te koop en waar je weer lekker kunt eten.

Een van de opvallende dingen hier is de prostitutie. Je ziet hier westerse mannen hand in hand lopen met Thaise schonen die drie keer zo jong zijn. Gisteren liep ik langs een rij cafe's waar de dames me allemaal allervriendelijkst toeriepen en niet alle massagesalons zijn even kosher. De enige massage die ik heb ondergaan was een voeten- en onderbenenmassage op de markt.

Vandaag ben ik de hele dag op kookcursus geweest. Super. Een groep van 15 toeristen werd door drie koks ingewijd in de Thaise keuken. We kookten allemaal 6 gerechten en aten die zelf op. Ik heb geloof ik wel een kilo groene en rode pepers weggewerkt en zit nokkie vol maar het was weer erg goed.Ik ben er nog een kookboek en een goed mes beter van geworden dus ga in Nederland demonstraties geven.

Tot het volgende bericht,

hartelijke groeten van
Gert

  • 26 Mei 2006 - 11:43

    Gerard Mentz:

    Leuk dit vervolg weer te lezen Gert en gelukkig ben je niet "ondergelopen". Ik dacht al: "Oei hoe zou het gaan daar!"
    Nou...als je een demonstratie geeft over thais eten, kom ik het wel opeten :-)

  • 26 Mei 2006 - 19:19

    André Agterberg:

    Ook ik volg je, vanaf het begin trouw.
    Je verslaggeving is heel leuk.
    Als je weer terug bent dan praten we nog na in restaurant Amsterdam.
    Groet André

  • 27 Mei 2006 - 11:53

    Marieke:

    Hoi Gert,

    Ik geniet erg va je reisverslag. Ga het straks zelf ook doen. Heel veel plezier nog!
    Marieke

  • 28 Mei 2006 - 12:57

    Machteld:

    Dat je een liefhebber bent van culinaire (hoog)standjes wist ik al lang maar wordt in elk verslag van jou weer bevestigd. Om mijn steentje hierin bij te dragen, heb ik je een mailtje gestuurd met een toepasselijke bijlage.
    Overigens lopen wij hier ook al weer behoorlijk onder, maar wel bij veel lagere temperaturen dan overdaar.

  • 28 Mei 2006 - 20:12

    Coen En Hillie Oosterveld:

    Beste wereldreiziger,
    Het wordt hoog tijd dat we iets van ons laten horen. Het moet wel een heel bijzondere en indrukwekkende reis zijn. Prachtige foto's. De tussenstop in Moskou bracht wel weer herinneringen naar boven naar de reis die wij in november 1987 hebben gemaakt naar moskou met een delegatie van het distrukt Groningen van de CPN met o.a. Siep Adema.
    Ook toen weinig lachende mensen, maar wel een sfeer van er gaat iets veranderen. Gorbatsjov was net de nieuwe partijleider geworden. Een discussie met het Komitee voor Sovjet-vrouwen in Moskou, een bezoek aan het Arbatov-instituut over de ontwapeningsonderhandelingen tussen de Sovetunie en de Ver. Staten van Amerika. Een gesprek met vertegenwoordigers van het instituut voor sociale wetenschappen van het centraal komitee van de communistische partij van de sovjet-unie. en natuurlijk de viering van de 70ste verjaardag van de russische revolutie op het rode plein, toen nog indrukwekkend. En een bezoek aan de voetbalwedstrijd Dynamo Moskou tegen Barcelona. Zo zie je maar weer, wat kunnen tijden veranderen in zo'n korte tijd.
    Maar de metro in Moskou blijft een bezienswaardigheid.
    Ik kan me voorstellen dat de treinreis naar Peking ook een hele ervaring is geweest. De griffier van onze gemeente heeft een aantal jaren geleden ook deze treinreis gemaakt en is er nog steeds laaiend enthousiast over ondanks het feit dat je zolang in de trein zit, maar toch veel van het land meekrijgt. China moet wel fascinerend zijn, na alles wat je hoort over de enorme snelle kapitalistische ontwikkeling van dat land onder een communistisch bewind.
    We zullen graag kennis maken met je Thaise kookkunsten als je terug bent. Maar geniet de komende maanden nog maar volop. Intussen is de verbouwing van onze keuken en hal bijna afgerond. Deze week heb ik ook bericht gekregen dat ik de opleiding International humanitarian action in Groningen kan gaan volgen.
    Dus dat is een hele opluchting.
    We blijven je volgen en wees voorzichtig
    Liefs
    Hillie en Coen

  • 28 Mei 2006 - 20:20

    Van Dongen:

    Zeg Gert, in die kookkunst van jou zie ik wel wat. Wie weet merk ik daar nog eens iets van als je weer terugbent.

  • 29 Mei 2006 - 11:13

    Mirjam Bergman:

    Hoi Gert,

    Leuk je te volgen en het maakt mij erg nieuwsgierig naar Thailand. Nog een kleine zes weken en wie weet treffen we elkaar op het vliegveld in Bangkok...

    Groet, Mirjam

  • 29 Mei 2006 - 17:38

    Marian Kleine Schaars:

    hoi gert,
    Fijn dat het goed met je gaat. leuk je verslagen te lezen.

  • 30 Mei 2006 - 11:46

    Willy Witte:

    Als grote fan van de Thaise keuken schrijf ik mij hierbij in voor een demonstratie. Ik ben benieuwd naar je repertoire aan snufjes.

  • 30 Mei 2006 - 17:47

    Judy:

    Geruststellend Gert dat dit deel van jouw avontuurlijke trip niet in het water is gevallen. Dat geldt overigens niet voor de inwoners van Sukothai provincie, nare en verontrustende berichtgeving.De kookcursus was een succes en de voeten- en onderbenenmassage???? Thailand heeft veel te bieden, geniet ervan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Gert

Reizen als grote hobby. De bucket list met plaatsen die ik wil bezoeken wordt maar niet kleiner. Op deze site een overzicht van een aantal reizen van de afgelopen jaren.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 43896

Voorgaande reizen:

07 Oktober 2017 - 04 November 2017

Myanmar 2017

22 April 2016 - 30 Mei 2016

Oman en India 2016

21 Februari 2015 - 07 Maart 2015

Twee weken Sri Lanka

28 Juli 2014 - 14 Augustus 2014

Japan per trein

13 Juli 2010 - 11 Augustus 2010

Met de trein naar Shanghai

11 Juli 2009 - 20 Augustus 2009

Peru y Ecuador

29 April 2006 - 05 Augustus 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: