Terug in Thailand - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Gert - WaarBenJij.nu Terug in Thailand - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Gert - WaarBenJij.nu

Terug in Thailand

Door: Gert

Blijf op de hoogte en volg Gert

04 Juli 2006 | Thailand, Kanchanaburi

Hoi,

Enkele dagen geleden ben ik weer teruggekeerd in Thailand. Dat is na een dikke maand Laos en Cambodja een ernstige cultuurshock. Het is hier bijna saai: de wegen zijn geasfalteerd, de electriciteit valt niet uit en er rijden treinen (nog op tijd ook). Thailand is veel rijker dan de buren en dat leidt tot nauwelijks zichtbare armoede en een wel zichtbaar aanwezige middenklasse in goeden doen. En de Thaise keuken is beter dan die in Laos en Cambodja dus ik ga me weer helemaal te buiten aan spicy salads, curry's en wat niet al.

In Pnomh Penh heb ik een kookcursus gevolgd. Ik kan nu Amok maken (voor je je zorgen maakt: dat is het nationale gerecht in Cambodja). Vervolgens ben ik naar Sihanoukville afgereisd de Costa del Cambodja. Daar was het mede door het matige weer zeer rustig: op het bountystrand zaten 5 westerlingen en 100 Cambodjanen. Dat werd omlijst met 25 bedelaars, evenzovele protituee's en 100 verkopers van allerlei negorij.

Vanwege het slechte weer ben ik daar maar een dag gebleven. Daarna ging ik met de boot naar de Thais-Cambodjaanse grens. Tenminste dat dacht ik. Terwijl iedereen op de geplande vertrektijd aan boord was, volgde de mededeling dat de boot niet ging vertrekken omdat er te weinig tickets waren verkocht. Met 10 van de in de boot verzamelde westerlingen hebben we toen een minibus naar de grens gecharterd. Dat had nog wel wat voeten in de aarde omdat iedereen eerst kris-kras door de stad uitwaaierde om het geld terug te krijgen op de plek waar hij of zij het kaartje voor de boot gekocht had.

De reis per minibus was weer geweldig. 8 uur lang in de stromende regen (en dan regent het hier echt hard) over een dirt-road van wisselende kwaliteit. Op enig moment moesten we de bus uit omdat de bus met ons gewicht de heuvel niet opkwam. Ik zakte tot ruim over mijn enkels in de modder weg; de schoenen zijn nog nat. Ook liepen we een keer compleet vast en moest een 4WD ons uit de modder trekken. Eten werd gekocht bij de 4 plaatsen waar we met een ferry een rivier over staken. De laatste paar uur gingen in het donker over steeds slechter wordende wegen.

Afgelopen zondag heb ik ongeveer de hele dag in de bus gezeten van de grens naar Bangkok. Ook weer in de regen maar nu over Thais asfalt. Het weer is overigens nu weer prima met een bui per dag. Ik heb twee dagen gelogeerd aan Khao San road, een hedonistische backpackersstraat in Bangkok. Van daaruit een deel van Bangkok bekeken.

Vanochtend ben ik met de trein naar Kanchanaburi gereisd. Dat is vooral bekend van de Burma-spoorlijn uit WO II. De 'bridge over the river Kwai' bekeken en het enorme oorlogskerkhof bezocht (met ook veel graven van Nederlanders die bij de bouw van de spoorweg omkwamen).

Morgen ga ik een tour in de omgeving maken, daarna weer terug naar Bangkok en zondag vlieg ik naar Vietnam waar maandag Elly en Bertil aankomen.

Het ga u weer goed!!

Gert

  • 04 Juli 2006 - 09:57

    Milly:

    Vanaf maandag wordt er dus gewoon weer een beetje op je gelet. Nog veel plezier met zijn drieen.

  • 04 Juli 2006 - 13:27

    Willem:

    IK volg je de gehele tijd en ik vind het leuk als er bijzondere dingen gebeuren zoals de reis met de bus door Cambodja. Die dingen onthoud je van de reis en daarnaast natuurlijk de schrijnende situaties die je bent tegengekomen. Ik ben voor amok maken, zo ken je me ook, maar dan wil ik wel het recept. Misschien dat het dan beter valt.
    Liefs Willem

  • 04 Juli 2006 - 17:01

    Joke:

    Ha die Gert,
    Heel veel plezier samen met Elly en Bertil.

  • 04 Juli 2006 - 17:51

    Ingrid Meijer:

    Hoi Gert,
    Wat een ervaringen er weer bij al die landen en culturen. Wat zal je hier met veel verwondering aan terug denken over enkele jaren want je kan er lang op teren. Fijn dat jullie maandag weer met z'n drieen zijn. Geniet nog van alles.

    Groetjes Ingrid

  • 05 Juli 2006 - 12:11

    Jenneke:

    Ha Gert!
    Dank voor je bericht op mijn weblog! Ik tel nu nog wel de dagen.. maar dan tot het vertrek :-). Je verhalen zijn heerlijk en een geven inspiratie voor m'n eigen reis. Heel veel plezier in Vietnam weer met z'n drieën!

  • 06 Juli 2006 - 06:46

    Mirjam Bergman:

    Hoi Gert,

    Wat een avonturen allemaal. Klinkt echt geweldig om mee te maken.

    Vandaag mijn laatste werkdag en dan zaterdagvond het vliegtuig naar Thailand. Ook door jouw verhalen ben ik erg benieuwd hoe het zal zijn.

    Fijn verblijf nog met z'n drieën in Vietnam en zie je weer ergens in augustus.

    Groet,
    Mirjam

  • 07 Juli 2006 - 14:36

    Esmeralde:

    Ha Gert,

    Je zit nog lang niet vol he?
    Zijn er eigenlijk ook aapjes daar in de natuur en in de steden?
    Vanochtend Elly aan de telefoon. Ze klonk of ze nog steeds van plan was te komen. Bertil was nog op school, maar vanavond zal ik Joes vragen ook dat effe te sjekken.

    Heel veel plezier samen!

    Es

  • 08 Juli 2006 - 20:56

    Geertje Baardwijk:

    Gert weet je wat zo leuk is om te lezen dat je bij de brug over de river Kwai bent geweest. Daar zijn wij ook geweest en ook op het kerkhof, daar liggen nl mensen uit Schoonhoven en die hebben we gevonden al is het een hele toer tussen al die graven. Wij wensen je nog veel mooie dagen met Elly en Bertil

  • 09 Juli 2006 - 11:44

    Ruud:

    Heel veel plezier met z'n drieen. Leuk reisverslag, zoals steeds. Voor deze gelegenheid: Groeten, mede namens Martha.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Kanchanaburi

Gert

Reizen als grote hobby. De bucket list met plaatsen die ik wil bezoeken wordt maar niet kleiner. Op deze site een overzicht van een aantal reizen van de afgelopen jaren.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 43890

Voorgaande reizen:

07 Oktober 2017 - 04 November 2017

Myanmar 2017

22 April 2016 - 30 Mei 2016

Oman en India 2016

21 Februari 2015 - 07 Maart 2015

Twee weken Sri Lanka

28 Juli 2014 - 14 Augustus 2014

Japan per trein

13 Juli 2010 - 11 Augustus 2010

Met de trein naar Shanghai

11 Juli 2009 - 20 Augustus 2009

Peru y Ecuador

29 April 2006 - 05 Augustus 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: